EU
Poliittinen oppositio ja EU

“Kun pohditaan hallitus-oppositio-asetelmaa Euroopan unionin kontekstissa, mitkä tahot sijoittaisit kuuluviksi hallitukseen ja mitkä oppositioon?” Valtiotieteellisen tiedekunnan varadekaani ja...

USA
Yhdysvaltojen presidentinvaaleista riittää spekuloitavaa

Yhdysvaltojen presidentinvaalien ennätyksellisen pitkä jännitysnäytelmä ratkesi lauantai-iltana Suomen aikaa, kun useat yhdysvaltalaismediat julistivat demokraattipuolueen ehdokkaan Joe Bidenin voittajaksi....

rekrytointi
Tervetuloa tekemään, pohtimaan ja innostumaan – hae harjoittelijaksi Kreabille!

Olemme kansainvälinen viestintätoimisto, jonka Helsingin-toimistossa työskentelee 25 viestinnän ammattilaista. Kreabin erityisalaa ovat talous-, vaikuttaja- ja markkinointiviestinnän strategiset hankkeet....

nimitys
Tiina Elovaara Kreabin yhteiskunnallisen vaikuttamisen asiantuntijaksi: ”Kreabin työyhteisö on vakuuttanut minut positiivisella otteellaan”

Tiina Elovaara siirtyy viestintätoimisto Kreabiin 1.11.2020. Elovaara vahvistaa Kreabin vaikuttajaviestinnän osaamista vahvalla yhteiskunnallisten asioiden ja politiikan tuntemuksellaan.   Tiina Elovaaralla on vahva kokemus yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta ja...

kriisiviestintä
Aila-myrsky ja viestintäkriisi riepottelevat varautumatonta

Suomeen rantautui syyskuun 17. päivä vuoden kovimmaksi myrskyksi tituleerattu Aila-myrsky. Puuskissa Aila puhalsi paikoitellen reilusti yli 30 metriä...

vuosikertomus
Vuosikertomus ei ole saari vaan bränditarinasi jatke

Vuosiraportti on tärkeä osa talousviestintää, mutta myös markkinointiviestintää. Raportti on nimittäin yksi viestintäkanava, jolla rakennetaan ja vahvistetaan yrityksen...

raportointi
ESEF-raportointi alkaa: oletko valmis tägäämään? 

Euroopan laajuiset ESEF-vaatimukset vaikuttavat jatkossa tilinpäätösraportointiin. Kirjoitimme tämän helppolukuisen artikkelin, josta on toivottavasti hyötyä ja iloa sinulle, joka pyörittelet tilinpäätös-...

brändäys
Kuvat rakentavat brändiä enemmän kuin tuhat sanaa

Aivot käsittelevät kuvia nopeammin kuin tekstiä. Suurin osa aivoihin menevästä tiedosta onkin visuaalista. Kuvat ja muut visuaaliset elementit vaikuttavat väistämättä mielikuvaan, joka...

yritysvastuu
Kriisissä yritysvastuun arvo punnitaan

Yrityksen arvot punnitaan kriisissä, sanottiin koronakriisin alussa. Huomio kiinnittyi ymmärrettävästi yritysten tärkeimmän pääoman eli ihmisten huomioimiseen: Miten luoda...

muutos
Mistä puhumme, kun puhumme resilienssistä?

Resilienssi. Tuntuu, että siitä moni puhuu uutisissa, kolumneissa, twiiteissä, päivityksissä, blogeissa. Pika-analyysi Meltwaterin mediaseurantatyökalulla osoittaa, että sanan päivittäinen...