Kreab neuvonantajana Kildare Partnersin Technopolis-kaupassa

Kreab on vastannut Kildare Partnersin ja Technopoliksen yhdistymiseen liittyvästä viestinnästä. Talous- ja sijoitusviestinnän osaamisestaan tunnettu Kreab oli mukana eurooppalaisen kiinteistyösijoitusyhtiön Kildaren neuvonantajana ostotarjouksen julkistuksen suunnittelusta lähtien koko tarjousprosessin ajan aina sen toteutumiseen saakka.

”Yrityskaupat ja pörssilistautumiset vaativat ennakoivaa ja harkittua viestinnän suunnittelua. Kildare Partnersin ja Technopoliksen yhdistyminen oli hieno mahdollisuus osoittaa ja syventää Kreabin sijoitusviestinnän osaamista ja auttaa kansainvälistä asiakasta ymmärtämään Suomen markkinaa”, kertoo Lauri Hyppölä.

Technopolis on suomalainen kiinteistösijoitusyhtiö, joka tarjoaa toimitiloja, työympäristöjä ja tiloihin liittyviä palveluita Itämeren alueella ja Baltian maissa. Technopoliksella on 1 600 asiakasyritystä, joiden 50 000 työntekijälle yhtiö tarjoaa työympäristön.

Eurooppalainen kiinteistösijoitusyhtiö Kildare Partners teki 28. elokuuta julkisen käteisostotarjouksen suomalaisesta pörssilistatusta kiinteistöyhtiö Technopoliksesta. Tarjous koski koko Technopoliksen osakekantaa. Ostotarjous hyväksyttiin 11. lokakuuta.

”Tällainen kansainvälinen transaktio on monimutkainen niin rahoituksen, lainsäädännön kuin viestinnänkin näkökulmasta. Tämäntyyppisessä hankkeessa on mukana useita osapuolia niin Suomesta kuin ulkomailtakin. Yhteisen ymmärryksen ja mahdollisimman avoimen ja oikea-aikaisen viestinnällisen strategian luominen on vaativa tehtävä. Tiimimme onnistui siinä hyvin’’, sijoittajaviestintään erikoistunut Kreabin Raine Tiessalo sanoo.

Kreabista yrityskaupan viestintään osallistuivat Kreabin hallituksen puheenjohtaja Matti Saarinen sekä johtavat viestintäkonsultit Eeva Tähtinen, Virve Wright, Raine Tiessalo ja Lauri Hyppölä. Projektin visuaalisesta ilmeestä vastasi AD Tero Salmela.