Tommi Manninen

Sisältönikkari ja -strategi, toimittaja ja tuottaja yli 20 vuoden kokemuksella, viestinnän moniottelija, aloitteleva kahvakuulaaja, isäx2.

Voittaako Kyrö Distillery taas arvokkaan palkinnon?

Napue ginistään tunnetuksi tullut Kyrö Distillery on taas ehdolla arvokkaan palkinnon voittajaksi. 10.10. Berliinissä valitaan Euroopan Vuoden ravintola-alkoholi.

Kyrön markkinoinnista ja viestinnästä vastaava Mikko Koskinen odottaa palkintotilaisuutta innoissaan. Voitto toisi taas uusia aluevaltausmahdollisuuksia.

“Se auttaisi todella paljon Saksassa ja muualla Euroopassa.”

Kyrön myynnistä 75 prosenttia tulee Suomen markkinasta, mutta ensi vuoden loppuun mennessä tarkoituksena on olla fifty-fifty -tilanteessa muun maailman kanssa. Sen jälkeen tavoite on kasvaa viennissä 20-30 prosenttia vuodessa.

“Ensi vuoden alkupuolella teemme uusimmat siirrot USA:ssa. Se on hankala, mutta mittava markkina.”

Parhaiten ulkomaanviennissä vetää nyt Etelä-Korea, Japani, Hongkong, Australia ja Singapore.

“Aasiassa vanhat paikalliset juomatavat muuttuvat ja coctail-kulttuuri lisääntyy.”

Ginin ohella Kyrö Distillery jatkaa myös whiskynsä kehittämistä. Suunnitelmissa on uusi ruistislaamo ja kapasiteetin nosto.

“Yritämme saada yhteistyötä aikaan muiden alan toimijoiden kanssa. Suomi pitäisi profiloida puhtaana ruiswhiskymaana.”